Автор Тема: Хибридни автомобили? Ще намерят ли ниша на българския автомобилен пазар?  (Прочетена 5292 пъти)

Неактивен Mishunka

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 2187
  • Рейтинг: +114/-432
  • Дреме ми на патето!!!
 (happyflo) Такаам... Реших да пусна една такава темичка за хибридните автомибили...

 Това е сравнително ново за БГ. Продават се Honda Civic Hybrid, Toyota Prius и Lexus RX400h (но стария модел). Вече има и направени сервизни помещения за профилактика на батериите (не случайно Toyota направиха активна рекламна кампания по-въпроса). Най-голямата масовка както на нашия така и на международния автомобилен пазар е Тойота Приус - хибриден автомобил, който струва 50 000 лв. с ДДС в България - не повече, от аналогични модели коли на бензин за своя клас.

Иначе в Америката се изкупуват хибридни автомобили още от 1999 г. които са предимно ТАXIта - една от силните страни са хибридните двигатели за градско движение.

Та направо към въпроса - бихте ли карали хибридна или изцяло елекртическа кола? С кои от предимствата и/или недостатъците бихте се съгласили и/или оспорили? Има ли някои от вас които са виждали или са подкарвали хибридно ламаринено? Темата е отворена за вс коментари (положителни и отрицателни) - нека да направим една хубава дискусийка  (happyflo)

Освен икономичност, този тип автомобили се афишират и като супер екологични, НО се оказва, че не е съвсем така и че за производството на батериите и двигателите се отделят мн повече вредни вещества и емисии. Също така и профилактиката им.


Аз като цяло бих карала такава кола, обаче си чакам прототипа на Audi eTron да стане реалност  (inlove):


"Don't wake me for the end of the world unless it has very good special effects."
"When your bow is broken and your last arrow spent, then shoot, shoot with your whole heart." Roger Zelazny

Понякога седя и си мисля, а понякога... просто си седя...

Неактивен Backo

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 1213
  • Рейтинг: +0/-1
  • Само ако искам !
Освен икономичност, този тип автомобили се афишират и като супер екологични, НО се оказва, че не е съвсем така и че за производството на батериите и двигателите се отделят мн повече вредни вещества и емисии. Също така и профилактиката им.

Единственото хубаво, сперед мен, на тези коли е екологичността им. Сега обаче съм объркан.
Би ли казала повече по въпроса - ще ми е интересно.
Мнението ми е, че дори и това с батерийте да е вярно, пак би трябвало да са по-екологични, защото, при тях вредата е само по време на производството (която, дори и да е по-малка, я има и при другите автомобили), а после всичко се компенсира и в крайна сметка пак ще излезе, че е по-безопасна за околната среда.
И да, бих карал такава кола, но до сега не съм.

Неактивен Малкия

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 1662
  • Рейтинг: +14/-1
няма начин да не намерят място на българския пазар , по простичката причина че след 10-20-30-40 години живот и здраве, няма да има петролче , или ако има определено няма да е същата цена

бъдещето на автомобилостроенето е в алтернативните разработки , като хибридните бегачки  :)

до тогава мисля да си се накефя на бензиновите двигатели  (chuckle)
Matador

Неактивен G.Zlatev

  • Готин
  • ****
  • Публикации: 301
  • Рейтинг: +16/-0
прави сте ама до някъде...ето едно сравнение
1. Toyota Prius - разход около 5,5 литра бензин, цена около 25000 евро
2. VW Golf 1,6 TDI Blue Motion - разход около 5 литра дизелово гориво, цена около 20000 евро
Извод: хибридите са зле все още
Ако искате да сте екологични вижте Tesla Model S - напълно електрически, изминава с едно зареждане до 400 км, цена около 50000$

апък ако не ви е до екология и ако не ви интересува разхода: V8 rulez

http://www.autobild.de/artikel/camaro-ss-shelby-mustang-challenger_1121409.html

ето малко "екология"  :@
« Последна редакция: Февруари 08, 2010, 07:11:59 pm от G.Zlatev »
умният не казва и половината от това, което знае, а простият не разбира и половината от това, за което говори

Неактивен Mishunka

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 2187
  • Рейтинг: +114/-432
  • Дреме ми на патето!!!
Васко съжалявам, че ти отговарям токова късно, но я бях позабравила тая тема...  (ooops) Пък и очаквах повече мъже да се включат и да коментират, но явно болшинството от Вас все още изпитват сантимент към миризмата на бензина  (happyflo)

Да, така е. Въпреки че, се отделя доста въглероден диоксид при производството на акумулаторни NiHM (никел-металхидридни) батерии, които са масово използвани при хибридните автомобили (масовки) пак са по-екологични от бензиновите. А както знаем в момента първопричината за промяната в климата и глобалното затопляне е въглеродния диоксид и отделянето на вредни емисии в околната среда, причинено от човешката дейност в следствие на индустриалното развитие и революция на нашето "индустриално" общество.

В момента не мога да дам някакви по-конкретни данни и статистики по въпроса, просто го знам като факт - четен или чут... вече не помня, но мога да се поразровя насам-натам, когато имам повечко време и да постна това-онова...


Като цяло идеята за еко-автомобилите не е от вчера или от днес и освен, че си напъваме мозъците в развитието на хибридните и изцяло електрическите автомобили, още от 70те години на миналия век хората си използват биогорива и етанолът като добавка към бензина, чиято употреба не се отразява отрицателно на двигателя. Пример мога да дам със страни като Бразилия, САЩ, Канада, Швеция, Китай, Индия...

"Don't wake me for the end of the world unless it has very good special effects."
"When your bow is broken and your last arrow spent, then shoot, shoot with your whole heart." Roger Zelazny

Понякога седя и си мисля, а понякога... просто си седя...

Неактивен Малкия

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 1662
  • Рейтинг: +14/-1
баси тва поршето дето го гледах преди 2 дни тука сайта , вчера го гледам пред техническия срещу СЖ експресбанк ....добро е  (chuckle)
обаче много се кефя че как излезне някоя готина маркова скъппа кола и няма и 1 ден и вече се движи по българските елитни пътища  :D
Matador

Неактивен borkos

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 2413
  • Рейтинг: +95/-50
хахаха в БГ екоавтомобили ти тука етанол не можеш да си заредиш такъв автомобил ше караш.Тук докато има бензин газ и дизел ще се карат с такива горива отпишете ги за БГ тез еко схеми
When you're done fucking your enemies,
fuck them some more.

Само курви на тоя свят братко!!!

Неактивен Mishunka

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 2187
  • Рейтинг: +114/-432
  • Дреме ми на патето!!!
Гледам, че по телевизията се върти от едно известно време една рекламка на Рено за няколко еко варианта на техните автомобили. До колкото ми е известно "децата" са планирани да излезнат на бял свят през 2011 година:

Първи ще се появят Fluence и Kangoo, които ще бъдат в наличност през юни месец 2011 година. Мъникът Twizy е планиран за август 2011 година, а Zoe - за юни 2012 г.
Fluence, Kangoo и Zoe ще използват електрически двигател със 70kW (95 к.с.), чрез който ще могат да постигат максимална скорост от 130 км/ч. Батериите ще доставят пробег от 160 км.

Twizy, който ще се предлага като едноместно или като двуместно возило, ще разчита на по-малък двигател - 15kW (20 к.с.). Той може да движи мъника със скорост от 70 км/ч и да измине 100 километра с напълно заредени батерии.
За удобство на закупилите електрическо возило, от компанията са предвидили Quickdrop станции - места, на които ще може да се разменят изтощени за напълно заредени батерии.

В Англия е предвидена и премия в размер на £5000 при закупуването на електрическия Zoe, като по този начин цената му ще се изравни с тази на дизеловото Clio Dynamique.


За съжаление обаче технологията е скъпа и да, бих я нарекла недостъпна в момента, за българина, а и е една доста нерантабилна инвестиция с големи разходи след придобивката, тъй като освен големите плюсовете налице, все още, са и големи минуси - профилактиката и големината на батариите - заемат мн място и от това се намалява пространството на купето, немислими са за пътуване на дълги разстояния, извънградско, въпреки че отделят по-малко вредни емисии (CO2), за производството на тези батерии, които имат значително повече части, се отделя повече CO2, отколкото те реално спестяват.

Тъй че в момента в БГ такива автомобили могат да си позволят само хората, които ще плащат данък лукс - за един средностатистически българин тази инвестиция е, меко казано, нерентабилна и недостъпна. Особено като се има впредвид, че повечето автомобили, които се движат по пътищата са secound hand...
"Don't wake me for the end of the world unless it has very good special effects."
"When your bow is broken and your last arrow spent, then shoot, shoot with your whole heart." Roger Zelazny

Понякога седя и си мисля, а понякога... просто си седя...

Неактивен Mishunka

  • Майстор на вербалната шпага
  • ******
  • Публикации: 2187
  • Рейтинг: +114/-432
  • Дреме ми на патето!!!
Мн интересна лекция за биогоривата  (happy):

http://vbox7.com/play:f030335e


П.П. Доста приятно съм изненадана от факта, че и България вече се провеждат такива пресконференции  (happyflo)
"Don't wake me for the end of the world unless it has very good special effects."
"When your bow is broken and your last arrow spent, then shoot, shoot with your whole heart." Roger Zelazny

Понякога седя и си мисля, а понякога... просто си седя...

Неактивен G.Zlatev

  • Готин
  • ****
  • Публикации: 301
  • Рейтинг: +16/-0
така, идеята за коли на ток все още се разработва и не е особено рентабилно да си купиш такава кола, а за по-горните примери на рено...те да се научат първо коли на бензин да правят, пък после на ток.единствената кола с батерии, за която си струва да се дадат пари е Tesla model-S. има обаче доста разработки на автомобили с водород, което е доста по-добре, но все още е в процес на развитие. за колите на метан не ми се говори, защото положението е много зле - губи се центровка, мощност и т.н.
за биодизела положението също е зле, тъй като той сериозно уврежда двигателите от ново поколение, а и доста фирми не признават гаранцията на автомобили, движещи се с биодизел
умният не казва и половината от това, което знае, а простият не разбира и половината от това, за което говори